disc frana brembo xtra
disc frana brembo xtra

Ambele modele au mai mult de oferit decat un disc de frana clasic, insa fiecare din ele ofera diferite avantaje!

  • Încă mai cauți ceva “mai mult” în ceea ce privește discurile de frână pentru mașina ta, dar nu știi cum să alegi între discurile perforate și cu striatii?
  • Care sunt avantajele fiecărui tip?
  • Care sunt dezavantajele?

Nu vă faceți griji! Noi vă ajutăm să depășiți incertitudinile. La sfârșitul acestui articol, veți ști exact ce tip de disc este mai potrivit pentru nevoile dumneavoastra.
În comparație cu un disc standard, ambele asigură un coeficient mai mare de frecare. Pe langa asta, o dispersie mai bună a caldurii și o performanță mai eficientă pe drumurile ude. Cu toate acestea, pentru a vă ajuta să identificați mai bine caracteristicile fiecăruia, am comparat 5 aspecte ale discurilor Brembo Xtra (găurite) și discurilor Brembo Max (cu striatii). Acestea sunt: performanță, estetică, disipare a căldurii, rezistență la fisuri și funcționalități suplimentare.

Iata care sunt cele 5 diferențe principale.

  1. Estetica

    Brembo xtra vs brembo max
    Brembo xtra vs brembo max

    Ambele discuri au un aspect unic și distinctiv în comparație cu discul de frana clasic, neted. Discul perforat este imediat recunoscut din cauza unei caracteristici neobișnuite: găurile. Pe de altă parte, discul de frana cu striatii, diferă de discurile netede datorită “canelurilor”. Cu alte cuvinte, canelurile de suprafață. Discul perforat are, probabil, un aspect mai agresiv și sportiv comparativ cu “vărul” cu striatii. Dar când vorbim despre estetică, totul este subiectiv. Fiecare persoană alege în funcție de preferințele personale.

  2. Disiparea căldurii

    discuri frana infrarosu
    discuri frana infrarosu

    Atât discurile perforate cât și cele cu striatii, au fost studiate în mod specific pentru a garanta o disipare a căldurii mai mare decât discurile standard. Cu toate acestea, prezența găurilor indică o capacitate mai mare de disipare a căldurii în timpul frânării, comparativ cu ceea ce pot garanta striatiile discurilor cu fantă.

  3. Rezistența la fisuri

    crapatura disc frana
    crapatura disc frana

    Pentru toate tipurile de discuri de frână și în special pentru cele cu prelucrare pe suprafața de frânare, cum ar fi discurile perforate și cu striatii, Brembo efectuează numeroase teste pe bancul de proba și pe șosele, pentru a satisface nevoile de performanță și de stres termic mecanic ale sistemului de frânare, cea mai largă gamă de condiții de funcționare. Acest lucru previne riscul de formare a fisurilor atât în ​​discurile perforate, cât și în cele cu striatii. Cu toate acestea, limitat la condiții de operare extreme, cum ar fi cele găsite în curse, un disc de frana striat, are rezistență mecanică superioară fata de un disc perforat.

  4. Indicator de uzura

    brembo_max_wear
    Uzura Brembo Max

    Discurile cu striatii Brembo Max oferă utilizatorului o autoevaluare a utilizării lor prin studierea acestor fante. Atunci când striatiile nu mai sunt vizibile, discul trebuie înlocuit deoarece a depășit valorile minime legale și nu mai oferă performanța originală. Cu toate acestea, discurile perforate Brembo Xtra. Pe de altă parte, nu garantează existența unor condiții de comparare între cele noi și cele utilizate.

  5. Performanță

    grafic performanta brembo xrta
    grafic performanta brembo xrta

    În comparație cu un disc standard, din fazele inițiale de frânare, atât discurile Brembo Xtra perforate, cât și discurile Brembo Max asigură un coeficient mai mare de frecare și implicit, o performanță mai eficientă și mai receptivă a sistemului de frânare. Datorită discontinuității suprafeței (creată de găuri sau striatii), ambele discuri “curăță” placutele în faza de frânare, regenerând materialul de fricțiune. Ambele perturba stratul de apă în cazul conducerii în ploaie și garantează dispersarea acesteia (efectul de estompare) în timpul celei mai extreme frânări. Diferențele de performanță dintre cele două soluții sunt, prin urmare, minime, iar avantajele de funcționare sunt practic identice.

Iata ce concluzii putem trage din cele prezentate mai sus:

Atat versiunea Xtra cat si Max de la Brembo sunt solutii excelente cand vine vorba de o experienta de condus sportiv. Aceste experienta este oferita fara a sacrifica confortul sau durabilitatea sistemului de franare. Diferentele intre Max si Xtra ajung astfel sa fie mai mult estetice si pragmatice. In acest sens, versiunea Brembo Xtra e aleasa mai mult din cauza aspectului. Pe de alta parte, discurile perforate sunt “sinonime” pentru sportivitate.

Brembo Max, insa, sunt mai degraba alese de cei care sunt focusati pe durabilitate avand in vedere ca discurile ventilate sunt mai rezistente la crapaturi decat cele perforate – in conditii de condus sportiv -. De asemenea discurile cu striatii sunt si mai usor de verificat, pentru a sti exact cand trebuie schimbate. Practic, diferentele intre aceste modele de discuri apar doar atunci cand sunt folosite pentru curse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *